Így változik a közösségi média marketing

Írta: on 2019. 05. 21

A közösségi oldalakon zajló élet valahol a MySpace meg az IwIw (ohh, boldog nosztalgia) idején kezdődött, mielőtt olyan felületekre terelődött, mint a Twitter és a Facebook. Most pedig 2019-et írunk, a „hashtagek” és az „insta sztorik” korát. Mi lesz a következő trend ebben az iparágban?

Változik a fókusz: kevesebb idővonal, több privát üzenet

A hírfolyam annyira elválaszthatatlan része volt a közösségi oldalaknak, hogy nem tűnhet el egyik pillanatról a másikra. Ettől függetlenül az emberek sokkal többet használják arra a közösségi oldalakat, hogy közvetlenül cseteljenek egymással.

A hírfolyamok eltávolítása viszont problémás lenne. A feed az egyik olyan felület, ahol kapcsolatot teremtünk a szociális médiával és nagyon sok ember tölti itt a szabad idejét. A hírfolyam egyébként a hirdetések fontos eszköze is. A „Stories” (Történetek) és a „Facebook Watch” (a Facebook videómegosztó szolgáltatása) egyre nagyobb sebességgel terjed. Ezek az eszközök pedig valószínűleg elő fogják készíteni a Newsfeed, vagyis a hírfolyam teljes eltűnését, az IGTV pedig már azon gondolkozik, hogyan illeszthetne reklámokat az egymással folytatott beszélgetésekbe.

Nem kétséges, hogy a Newsfeed kisebb szerepet fog játszani a következő időszakban, mint amekkora hatása most van, de az biztos, hogy a teljes kivezetésre még sokáig várni kell.

Számos iparági aggodalom ellenére az influenszerek maradnak

2018-19′-ben rájár a rúd az influenszerekre, akik igen csak rossz sajtót kaptak sok-sok ujjal mutogatós dokumentumfilm formájában. Nem minden véleményvezér érdemli meg ezeket a meghurcoltatásokat.

Azok az véleményvezérek, akik körül sok a dráma, hamar kikopnak a piacról. A rajongóik előbb-utóbb elveszítik a bizalmukat, a márkák pedig végre ráébrednek, hogy kik azok, akik jobban tudják képviselni az ő érdekeiket a többinél. Bár a szociális média csatornák még mindig nagy valószínűséggel telítve lesznek az #ad kifejezéssel és az influenszer-tartalmakkal, ne tekintsük ezt a világ végének! Ha csak megbízható és egyedi influenszerek maradnak, sokkal kisebb eséllyel lesznek olyan zavarók a fizetett tartalmak, mint ma.

Amire számíthatunk, hogy a márkák marketingesei sokkal jobban meg fogják tanulni az influenszer marketing ellátási láncát. Éppen ezért, csak olyan marketingesekkel fognak dolgozni, akik tényleg használhatóak és el is tudják adni a termékeiket. Sok-sok fejlődés várható ezen a területen.

A márkák nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy a különböző csatornákon összhangban hirdessék a termékeiket

Ahogyan a közösségi oldalak egyre inkább telítődnek, a tartalom minőségének is óhatatlanul javulnia kell. A márkák, akik elég megfontoltak, ma már közösségi média szakértőket alkalmaznak, hogy felülvizsgálják a tevékenységüket és tanácsot kérjenek arról, hogy milyen irányból lenne érdemes megközelíteniük ezeket a platformokat (és az internetet úgy általában), ez lehetővé teszi, hogy utolérjék magukat és előre tervezzenek a következő pár évre.

Azok a brandek, akik nem tudnak ráérezni arra, mire van szüksége a közönségüknek, el fognak tűnni és átadják a helyüket a versenytársaknak.

Tervezd meg, hajtsd végre, értékeld, kezd elölről – ez a folyamat működik!

A kis közösségek nagy hálózatokat vonnak a legtöbb vállalkozás köré (sokkal inkább, mint most)

Mindannyian tudjuk, hogy a Facebook csoportok és az üzenetküldő alkalmazások nagyon jól futnak az elmúlt pár évben, hiszen olyan utat kínálnak, amelyik segítségével össze lehet kötni azoknak az embereknek az ezreit, akik valamilyen „niche”, csak szűk réteget izgalomban tartó dolog iránt érdeklődnek. Bármilyen fura érdeklődési köre is van valakinek, arra van egy csoport, ahol hasonlóan gondolkodó emberek bocsátkoznak elképesztően forró vitákba.

Az általános közönség nagyon unja már, hogy mindig ugyanazt a történet látja újra és újra, de ha egy csoport értelmezési környezetében kerül elő ugyanaz a téma, akkor az egész dolog teljesen más színezet kap. Ha egy új kávézóról látunk egy posztot, az rögtön nem olyan unalmas, ha egy lakhelyünk közelében élő embereket tömörítő csoportban kerül elő.

Az átlagember egyébként is jobban szeret kisebb csoportokban beszélgetni és véleményt mondani, anélkül, hogy az egész internet kritikájának lenne kitéve. Ezek a „biztos helyek” a csoportok, amelyek a különböző tevékenységek elosztóhelyeivé és információforrásaivá válnak.

A jövőben valószínűleg egyetlen dolog nem változik majd: a közösségi média lesz a legolcsóbb, leggyorsabb, legjobban mérhető marketingcsatorna a legtöbb cég számára. És ez nem is nagyon fog változni és pont! Üdv a közösségi média következő öt évében.

Képek: Unsplash/Jakob Owens/George Pagan III, Freepik/tirachardz

Forrás


Olvasás folytatása

90.9 Jazzy

Jazzy Rádió

Current track
TITLE
ARTIST

Most hallható:
Intermezzo Trio - Now And Forever
Hogy tetszik?
Ismeri a dalt?  
Igen
  |  
Nem
Az Ön neme?  
  |  
Férfi
Köszönjük az értékelést!