Fake Shoes – de a hír igaz

Írta: on 2018. 12. 03

A hír igaz, még a cipők is ugyanazok, a körítés lett „fake” – okkal.

A Payless nevű cipőkereskedés ugyanis kíváncsi volt, mennyit fizetnének az emberek egy olcsó cipőért, ha azt luxuskiadású lábbeliként árulnák. Nos, a helyzet az, hogy nagyon sokat. Az üzletlánc ezt egy ügyes marketingfogással bizonyította.

Az amerikai cipőforgalmazó cég a kaliforniai vásárlókat tesztelte: átvett egy régi Armani üzletet és „Palessi” fantázianéven berendezte.  A megnyitóra összecsődítették a környék kedvenc influencereit, újságíróit és divat bloggereit. Mindenki egytől-egyig kíváncsi volt Palessi, a „híres tervező” egyedi kollekciójára. Fogalmuk sem volt róla, hogy amúgy 20-40 amerikai dollárért (5-10 ezer forintért) kínált Payless cipőket nézegetnek.

1800%-os haszonkulcs

A meghívottak teljesen odáig voltak „Palessi” munkájáért és nem győzték dicsérni a kiállított cipők kivitelezését és minőségét. Az üzletben a cipőket több száz dollárét kínálták. Az egyik darabért valaki például 640 dollárt, több, mint 180 ezer forintot fizetett – ez 1800%-os haszonkulcs volt az eredeti ár helyett. Az első órákban az akció 3000 amerikai dollárnyi, mintegy 800 ezer forintnyi nyereséget hozott.

A bloggerek „elegánsnak” és „kifinomultnak” írták le a „dizájner” árukat, és örömmel nyilatkoztak a riportereknek arról, hogy micsoda hihetetlen vásárt csináltak. Amikor később közölték velük, hogy valójában a Payless olcsó cipőit választották, a legtöbben elképedtek. És persze nagyon kellemetlenül érezték magukat.

Az akcióról a cég filmet is forgatott:

A Payless, a trükknek bedőlő netes véleményvezérek szerencséjére, nem tartja meg a pénzt: mindenki visszakapta a vételárat, sőt, a választott „Palessi” cipőt is ingyen megtarthatta.

„Új szintre emelték a társadalmi kísérleteket” – mondta elégedetten az egyik ötletgazda, Doug Cameron, aki az üzletlánc növekedéséért felelős ügynökség vezetője. – „A Payless vásárlói elég pragmatikusan állnak a divat kérdéséhez. Azt gondoltuk, szuper dolog lenne, ha az ő ideológiájukkal ütköztetnénk a mai, imázs-tudatos divat-influencer kultúrát.”

Sarah Couch, a Payless marketing-vezetője azt mondja, szerették volna, ha az emberek egy kicsit másképpen néznének a Payless márkára. Az online kereskedelemnek köszönhetően a Paylesshez hasonló kiskereskedelmi láncok ugyanis veszélyben vannak, a cég kommunikációs csapata tehát „fontosnak tartotta megmutatni, hogy milyen fontos, hogy az emberek mindig kedvező árú divatot vásároljanak.”

Az esetből készült reklámfilmet az amerikai kábelcsatornák vetítik majd, de persze elérhető lesz a közösségi média térben a YouTube-on, a Facebook-on és az Instagramon is.

Képek:Pexels/Alexandra Maria

Forrás


Olvasás folytatása

90.9 Jazzy

Jazzy Rádió

Current track
TITLE
ARTIST

Most hallható:
Lombos Úr - Kasza Tibi Lájvban Van [Jazz Verzió]
Hogy tetszik?
Ismeri a dalt?  
Igen
  |  
Nem
Az Ön neme?  
  |  
Férfi
Köszönjük az értékelést!