5 mesterfogás, hogy a LinkedIn profilunk is jól muzsikáljon

Írta: on 2018. 04. 27

Könnyű azt gondolni, hogy a LinkedInhez mindenki ért. A legtöbben eljutnak odáig, hogy profi fotóssal készíttetik el a profilképüket, alaposan kitöltik a „tapasztalatok” részt és gondosan ügyelnek arra is, hogy ajánlásokat gyűjtsenek. Páran egészen odáig merészkednek, hogy szöveges ajánlólevelet iratnak a munkahelyükkel, vagy rögzítik az extra munkáikat is.

De csak azért, mert a kötelező köröknél éppen csak egy kicsivel nagyobb erőfeszítést tettünk, még nincs garancia arra, hogy az online jelenlétünket nem lehet egy következő szinte emelni. Akár munkát keresünk, akár csak kapcsolatokat építünk vagy éppen a vállalkozásunkat szeretnénk népszerűsíteni, a következő pár tipp segíthet, hogy mesteri magasságokba emeljük az eddigi felhasználói tudásunkat.

  • Lépjünk be rendszeresen!

Hogyha már időt szántunk az adatlapunk elkészítésére, akkor ne hagyjuk magára. Ha szeretnénk az online jelenlétünkkel a karrierünket egy kicsit megerősíteni, akkor vannak olyan dolgok, amiket naponta, hetente, havonta nem árt elvégezni. Ez olyan, mint a linkelés, a lájkolás és a posztolás. Komolyan! Ne féljünk mi is közzétenni dolgokat.

  • Publikáljunk egy cikket!

Lehet, hogy nem vagyunk profi tartalom-előállítók, de a LinkedIn-en az írás nagyon megtérülő befektetés, még akkor is, ha csak nagyon rövid blogposztokat teszünk közzé. Ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy a területünk egyik vezető szakembereként tudjunk bemutatkozni. Szóval itt az ideje megosztani azt, hogy mit gondolunk a marketing kampányokról, az értékesítési eszközökről, a vállalati felelősségvállalásról, vagy csak egyszerűen a legújabb jazz koncertről – így aki ránéz a profilunkra azonnal tudni fogja, hogy miről beszélünk.

  • Egészítsük ki különböző műfajú tartalmakkal az adatlapunkat

Nagy eséllyel az a helyzet, hogy senki nem olvassa el a profilunkat, hanem leginkább csak átfut rajta. Mi lehet az, ami a felületes olvasót is az adatlapunkon tartja? Hát az, ha minél többféle tartalommal találkozik, aki felénk téved. Ez lehet egy blogposzt, egy PowerPoint prezentáció, amit egy nagyobb ügyfélnek készítettünk, esetleg egy videó a legutóbbi, általunk szervezett eseményről. A legjobb, hogyha valamilyen valós élettapasztalatot tudunk mutatni – ez sokkal megbízhatóbb színben tüntet majd fel minket.

  • Kövessük azokat az embereket, akik ott tartanak, ahol mi szeretnénk

Lehet, hogy kapcsolatba lépni nem tudunk mondjuk Barack Obamával, de attól még követni tudjuk a profilját. Ha olyan pozícióban lévő emberek profilját követjük, amelyikre mi is pályázni szeretnénk, gyakorlatilag ingyenes mentori segítséghez juthatunk, ráadásul azoktól a személyektől, akiket mi magunk is hitelesnek tartunk.

  • Küldjünk személyes és személyre szabott felkérést azoknak, akiket nagyra tartunk

Ha van olyan személyiség, akit nagyra tartunk, bátran folyamodjunk hozzá tanácsért! Persze ezt is lehet jól és rosszul csinálni. Csak azért nem érdemes valakivel kapcsolatba lépni, hogy megkapjunk egy állást, de nyugodtan beszélgethetünk a példaképeinkkel vagy a leendő vezetőnkkel azokról a dolgokról, amelyek közösek bennünk. Utána pedig már bármi megtörténhet…

Kép: Pexels/bruce mars, Pexels/Startup Stock Photos

Forrás


Olvasás folytatása

90.9 Jazzy

Jazzy Rádió

Current track
TITLE
ARTIST

Most hallható:
Gabor Szabo - Stormy
Hogy tetszik?
Ismeri a dalt?  
Igen
  |  
Nem
Az Ön neme?  
  |  
Férfi
Köszönjük az értékelést!